Aktuality

Pískoles

Pískoles - pískovcové sochy pod širým nebem

PORG se stal letos opět součástí dobročinného projektu Pískoles. Navštivte Pustevny a přispějte na  pomoc zvířatům a na jejich záchranu.

 

Čteme společně

Ovevřeli jsme již třetí ukrajinskou třídu

Rozhovor Mgr. Ludmily Čejkové, vedoucí předmětové komise český jazyk, pro týdeník Školství. 

O. K.

Vždy jsem se rád učil nové věci

Student PORGu Otakar Kořínek, TOP6 finalista soutěže Středoškolák roku 2021 - rozhovor.

Princeton

Studentka ostravského PORGu bude studovat na Princetonu

A máme tu jednu fantastickou studijní nabídku z Princetonu, která míří na ostravský PORG! Gratulujeme!!!

DOD

Lednové dny otevřených dveří

Registrujte se na lednové dny otevřených dveří:

na gymnáziu PORG Libeň 15. ledna 2021 od 10:00 do 16:00 v bilingvní mateřské školce v Ostravě 18. ledna 2021 od 17:00 na gymnáziu Nový PORG 19. ledna 2021 od 17:00 na základní škole PORG Ostrava 20. ledna 2021 od 16:00 na základní škole Nový PORG 20. ledna 2021 od 16:00

Na stejném místě se můžete registrovat i na přípravné kurzy a přijímačky nanečisto.

Individuální návštěvy jsou možné po předchozí telefonické domluvě.

IB

IB výsledky 2021

Rok 2021 byl z pohledu IB výsledků opět výjimečný. Obvykle testování probíhá ve dvou vlnách: v listopadu a v květnu. Bohužel i letos šli naši studenti tzv. no exam route a jejich závěrečné hodnocení bylo závislé na odevzdaných pracích, predikcích a historických výsledcích školy. Výsledky jsou ale skvělé – tři studenti dosáhli na plný počet 45 bodů, školní průměr se zvedl na 41 bodů, nejlepší v historii školy, a všech 29 studentů full IB programu úspěšně zakončilo studium uděleným diplomem. 

SCIO GYM

SCIO testování v kvartách

Na podzim roku 2021 se naše škola zúčastnila Národního srovnávacího testování SCIO. Do testování se zapojilo až 16 461 žáků ze 459 škol. Naši kvartáni se opět přehledem umístili v nejlepším decilu. Souhrnné výsledky. Srovnání čisté úspěšnosti studentů našich kampusů a ostatními zúčastněnými školami najdete v grafech.

GDPR

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Dle článku 37 Obecného nařízení zřídila škola funkci pověřence pro ochranu osobních údajů. Podle odstavce 6, článku 37 Obecného nařízení plní pro školu funkci pověřence na základě smlouvy o poskytování služeb společnost CCA Group a.s., Karlovo nám. 17, 120 00, PRAHA 2.

Kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů:

Mgr. Bc. Michaela Comová CCA Group a.s. E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. document.getElementById('cloak94c81d5559e12a82b322dc5fef617e99').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy94c81d5559e12a82b322dc5fef617e99 = 'hotline' + '@'; addy94c81d5559e12a82b322dc5fef617e99 = addy94c81d5559e12a82b322dc5fef617e99 + 'cca' + '.' + 'cz'; var addy_text94c81d5559e12a82b322dc5fef617e99 = 'hotline' + '@' + 'cca' + '.' + 'cz';document.getElementById('cloak94c81d5559e12a82b322dc5fef617e99').innerHTML += ''+addy_text94c81d5559e12a82b322dc5fef617e99+'';

Tel.: 378 229 455, 378 229 441

DD pro český rozhlas

Rozhovor s ředitelkou školy

Rozhovor paní ředitelky Dagmar Dluhošové pro Český rozhlas.

PORG

Přijímací zkoušky ve školním roce 2021/22

PORG ve všech kampusech kromě státní části přijímacích zkoušek používá i školní. Ta se skládá z testu obecných studijních předpokladů a na Novém PORGu a PORGu Ostrava i z angličtiny.

OSP test je zaměřen hlavně na logické myšlení. U uchazečů prověřuje jak jazykové schopnosti, tak matematický postřeh. Má dvě části, které na sebe těsně navazují. Čas u tohoto druhu testování hraje významnou roli. Běžně se stává, že uchazeči nestihnou vypracovat všechny otázky. Možná kvůli tomu si někteří myslí, že tento test je velmi náročný. Důležité je, že je pro všechny stejný. Je obvyklé, že průměr úspěšnosti uchazečů leží okolo poloviny bodů, které se dají v testu získat a máme ve škole vícero studentů, kteří se s takovým bodovým ziskem na naši školu dostali.

Na Novém PORGu a na PORGu Ostrava se vyučují předměty v anglickém jazyce. Tato situace se netýká libeňského PORGu, který se zaměřuje na klasické vzdělání. Od roku 2022 nebude test z angličtiny součástí libeňských přijímacích zkoušek.

Studenti na všech našich gymnáziích dosahují vysoké úrovně znalosti angličtiny. Všichni skládají mezinárodně uznávanou cambridžskou zkoušku minimálně na úrovni CAE a většina z nich dosáhne i na CPE (úroveň rodilého mluvčího). Na Novém PORGu již v kvintě a poslední dva ročníky mohou studovat IB mezinárodní maturitu, kde většinu předmětů vyučujeme v angličtině. Většina libeňských studentů odjíždí v sextě až na roční zahraniční studijní pobyt, kde zdokonalují své jazykové znalosti. Někteří ho absolvují i na školách, které nevyučují v angličtině, ale v jejich druhém cizím jazyce. Úrovně CAE (CPE) v angličtině dosahují nejpozději v oktávě.

Na gymnáziích PORG můžete studovat dva školní vzdělávací programy: Škola pro moderní svět a Škola pro 21. století. Na každé gymnázium podáváte samostatnou státní přihlášku a vybíráte program:

Škola pro moderní svět pro gymnázium Nový PORG a gymnázium PORG Ostrava Škola pro 21. století pro gymnázium PORG Libeň
zahraniční univerzity mapa

Zahraniční univerzity s PORG absolventy

PORG pro své studenty nabízí průběžné poradenství a komplexní pomoc při podávání přihlášek na vysoké školy do zahraničí. I díky tomuto programu a podpoře byli v minulosti naši studenti přijati na TOP univerzity ve Velké Británii, USA a dalších zemích. Prohlédněte si mapu, která ukazuje, kde všude ve světe najdete absolventy PORGu! 

PORG

Registrace na dny otevřených dveří, přípravné kurzy i na přijímačky nanečisto

Na dny otevřených dveří, přípravné kurzy i na přijímačky nanečisto se prosím registrujte v přiloženém formuláři.

Pokud máte zájem o individuální prohlídku školy ozvěte Barboře Pavelkové, nabor(at)porg.cz; tel. 777 923 715.

Matematická olympiáda

Matematická olympiáda

více na: http://www.matematickaolympiada.cz/

Matematická olympiáda je soutěž pro žáky základních a středních škol. Tato stránka obsahuje informace o pořádání školních kol a obvodního kola v rámci Prahy 4 pro věkové kategorie žáků základních škol, tedy pro kategorie:

pro žáky 5. tříd ZŠ pro žáky 6. tříd ZŠ a prim 8letých gymnázií pro žáky 7. tříd ZŠ a sekund 8letých gymnázií pro žáky 8. tříd ZŠ, tercií 8letých gymnázií a prim 6letých gymnázií pro žáky 9. tříd ZŠ, kvart 8letých gymnázií a sekund 6letých gymnázií

Ve školním roce 2021/2022 probíhá 71. ročník Matematické olympiády.

Školní (domácí) kola

V září jsou na všechny školy rozesílána zadání školního kola kategorií Z5 až Z9. Součástí zaslaných informací jsou i veškeré potřebné termíny a další upřesňující údaje. Školy, které toto zadání neobdržely, si je mohou stáhnout z webových stránek Matematické olympiády pro základní školy.

Termíny školních (domácích), okresních a krajských kol MO v roce 2020/2021:

kategorie 1. kolo (domácí) 2. kolo (okresní/obvodní) 3. kolo(krajské) 1. trojice úloh 2. trojice úloh Z5 19. 11. 2021 4. 1. 2022 St 26. 1. 2022 --- Z6, Z7, Z8 17. 1. 2022 4. 3. 2022 Út 12. 4. 2022 --- Z9 19. 11. 2021 4. 1. 2022 St 26. 1. 2022 Út 29. 3. 2022

O komentář k opravě si organizátoři mohou napsat prostřednictvím e-mailu: pudivitr(at)novyporg.cz

Obvodní kolo pro Prahu 4

Po vyhodnocení odevzdaných prací školního kola pověřený organizátor zašle potřebné podklady obvodní komisi MO - organizátorovi obvodního kola. Žádáme o zaslání všech podkladů podle článku 10, odst. 4 Organizačního řádu MO. Tedy především o:

pořadí všech soutěžících s uvedením počtu dosažených bodů jmenný seznam, úplné adresy a opravené protokoly úspěšných řešitelů navržených k postupu do obvodního kola stručné hodnocení školního kola

Vše zašlete buď elektronicky na pudivitr(at)novyporg.cz nebo v papírové podobě na adresu::

    Petr Pudivítr    Nový PORG    Pod Krčským lesem 25    142 00 Praha 4 - Krč

Požadované materiály musí být zaslány v následujících termínech (na pozdě došlé práce nebude brán zřetel)::

pro kategorie Z5 a Z9 je posledním termínem pátek 14. 1. 2022 pro kategorie Z6, Z7 a Z8 je posledním termínem pátek 1. 4. 2022

Na základě zaslaných podkladů obvodní komise MO vybere nejlepší řešitele, kteří budou pozvání do obvodního kola. Propozice a pozvánky budou na školy včas zaslány.

Obvodní kolo kategorií Z pro Prahu 4 proběhne vždy v budově Nového PORGu, Pod Krčským lesem 25 (viz Základní údaje).

Kontakt na organizátora obvodního kola MO pro Prahu 4:

Petr PudivítrNový PORG, Pod Krčským lesem 25, 142 00 Praha 4 - Krčpudivitr(at)novyporg.cz 

Stavba casosber

Na Novém PORGu rostou další podlaží

V kampusu na Novém PORGu se od začátku června intenzivně staví. Co se podařilo do začátku srpna? Podívejte se na časosběrné video.

PORG kolekce

Nová PORG kolekce

Jako každoročně připravujeme pro naše žáky a studenty PORG kolekci:

dívčí (pro žákyně základní školy) chlapecká (pro žáky základní školy) dámská (pro studentky gymnázia a druhého stupně základní školy) pánská (pro studenty gymnázia a druhého stupně základní školy)

Zpráva o výsledku kontroly české školní inspekce v oblasti zápisu žáků k základnímu vzdělávání ve školním roce 2021/2022

Vážení rodiče a uchazeči o vzdělávání,

vzhledem k tomu, že se na nás často obracíte se žádostí o bližší vysvětlení důvodů, pro které jsme byli nuceni žáky 1. ročníku základní školy PORG pro školní rok 2021/2022 vybírat losováním, sdělujeme Vám následující.

Jak jsme Vás již informovali, školou aplikovaná metoda výběru žáků pro případ nedostatečné kapacity školy k uspokojení zájmu všech uchazečů (tj. losování) byla použita výlučně pod tlakem předběžných (dnes již finálních) závěrů České školní inspekce, které nám byly komunikovány v rámci kontroly dodržování právních předpisů.

Dle závěrů České školní inspekce nemůže základní škola své žáky vybírat na základě (byť kvalitně zpracovaného, rovného a transparentního) testu školní připravenosti dítěte. Soukromé (a tedy nespádové) školy mají – dle sdělení České školní inspekce – své žáky v případě nedostatečných kapacit losovat. Jakkoli s takovým závěrem nesouhlasíme, metodu losování nepovažujeme pro výběr žáků za vhodnou a proti předběžným závěrům České školní inspekce jsme se ohradili, námitkám školy nebylo ředitelem Pražského inspektorátu České školní inspekce vyhověno.

Vzhledem k tomu, že škola zůstává přesvědčena – obdobně jako řada rodičů našich žáků a uchazečů o vzdělávání – že závěry České školní inspekce obsažené v již finálním Protokolu o kontrole č. j. ČŠIA-134/21-A ze dne 22. 2. 2021, ve spojení s vyřízením námitek školy ze dne 26. 4. 2021, č. j.: ČŠIA-588/21-A, nejsou správné, resp. neodpovídají platné právní úpravě, připravuje škola aktuálně žalobu proti uvedenému Kontrolnímu protokolu dle § 82 a násl. zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, v platném znění. Do doby, než bude postup České školní inspekce přezkoumán soudem, nemůžeme – z důvodu opatrnosti – postupovat jinak, než se podvolit závěrům České školní inspekce, jakkoli je považujeme za nesprávné.

Vzhledem k tomu, že předmětná kontrola ČŠI již byla ukončena, zpřístupňujeme Vám tímto ty části kontrolního protokolu ČŠI, které souvisí se způsobem zápisu žáků k základnímu vzdělávání, které nás vedly k tomu, že uchazeči o základní vzdělávání byli (museli být) vybíráni losem:

Z protokolu ČŠI ze dne 22. 2. 2021, č. j. ČŠIA-134/21-A:

(…)

(…)

Z vyřízení námitek školy ze dne 26. 4. 2021, č. j.: ČŠIA-588/21-A:

(…)

(…)

(…)

(…)

 

(…)

Závěrem si pak dovolujeme uvést, že pokud bychom se nepodřídili závěrům ČŠI, nejenom, že bychom přišli o navýšení dotace soukromým školám dle § 5 zákona č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením (srov. § 5 odst. 3 písm. b) uvedeného zákona), ale zároveň bychom se vystavili riziku podání návrhu na výmaz školy nebo oboru vzdělávání ze školského rejstříku ze strany ústředního školního inspektora, což by znamenalo faktický zánik školy.

Dle § 175 odst. 1 školského zákona totiž platí, že osoby, u nichž byla provedena inspekční činnost, jsou povinny přijmout opatření k odstranění nedostatků zjištěných při inspekční činnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě stanovené Českou školní inspekcí. Dle § 175 odst. 2 školského zákona pak platí, že v případě zjištění nečinnosti školy nebo zjištění závažných nedostatků v činnosti školy může ústřední školní inspektor předložit orgánu, který vede školský rejstřík, návrh na výmaz školy nebo oboru vzdělání ze školského rejstříku.

 

To si škola v žádném případě nemůže dovolit, a to přesto, že se závěry České školní inspekce nesouhlasí a hodlá se proti nim bránit u soudu.

Ke stejnému tématu čtěte i na serveru Aktuálně.cz.

Marie Rohmová o studiu na University of British Columbia v Kanadě: "Chtěla jsem být tak trochu průkopník."

Marie je absolventkou PORG Ostrava a nyní jako první naše studentka studuje na University of British Columbia. UBC se v současném světovém žebříčku nachází na 34. místě a Kanada je již dlouhodobě jednou z nejoblíbenějších destinací pro mezinárodní studenty.  Proč si Marie vybrala studium v Kanadě a jak se ji líbí na univerzitě se dozvíte v rozhovoru níže.

Proč jste se rozhodla pro studium v Kanadě?

Odmala jsem studovala angličtinu a vždycky jsem chtěla na studium vycestovat do anglicky mluvící země. Kanada se mi zalíbila proto, že jsem slyšela skvělé věci o mentalitě Kanaďanů. Také mě lákalo že jsem neznala nikoho jiného kdo se sem hlásil, chtěla jsem být tak trochu průkopník. Zvažovala jsem i Austrálii, tam je ale studium trochu složitější kvůli převrácenému roku.

Co právě studujete? Jak probíhá váš typický den?

Studuji Cognitive Systems se zaměřením na psychologii. Je to multidiscipinární obor sestávající se z psychologie, informatiky, lingvistiky a filozofie. Vždycky jsem chtěla studovat psychologii, ale ne jen čistou, chtěla jsem mít širší obzory. Tento program mi naprosto vyhovuje, raději studuji více oborů než se zaměřit na jeden. Přednášky jsem si navolila spíše ranní a nejlépe všechny za sebou, takže ráno jsem většinou na přednáškách. Obvykle mívám 2-4 přednášky za den. Kampus je obrovský, je to skoro takové univerzitní městečko, takže občas musím přeběhnout kilometr mezi třídami během desetiminutové přestávky. Pro čas mimo studium máme pestrou nabídku volnočasových aktivit – sport, kroužky, zájmové skupiny, dobrovolnictví nebo doučování. Já věnuji hodně času sportu, často chodím na volejbal nebo do fitka, ale chodila jsem tady i třeba na krav magu nebo balet. Večery a víkendy mám potom vyhrazené na všechny školní povinnosti – povinnou četbu, domácí úkoly, eseje a průběžné studium.

Zvažovala jste ještě jiné univerzity nebo destinace? Proč u vás UBC vyhrála?

Hledala jsem si školy podle seznamu nejlepších univerzit v Kanadě. Nezvolila jsem nejlepší přístup, přihlásila jsem se pouze na 3 univerzity, z nich 2 elitní, a pak jsem po zbytek roku stresovala, že se nikam nedostanu. Původně mou první volnou nebyla UBC, ale University of Toronto. Dále jsem se hlásila na oba kampusy UBC (Vancouver a Okanagan) a na menší Carleton University v Ottawě. UBC u mě vlastně vyhrála kontumačně. Do Toronta jsem se nedostala kvůli nekompletní přihlášce – vyžadovali fyzické kopie výsledků IELTS zaslané přímo od zprostředkovatele zkoušek. Někde se ale stala chyba v komunikaci a i přes opakované naléhání je neposlali správně, tak jak je univerzita chtěla. Nakonec jsem ale ráda že mi to vyšlo takto. Z UBC jsem měla daleko lepší pocit, z mého pohledu měli daleko přehlednější příjimací proces univerzita působila daleko přátelštěji. Například na webových stránkách měli vypsané převody do potřebných českých známek. UBC má také nejvyšší poměr mezinárodních studentů ze všech univerzit v Severní Americe, takže bych poznala spoustu lidí z jiných kultur. V porovnání se zbytkem Kanady je ve Vancouveru teplo, což taky nahrálo do mého výběru.

Jak je pro vás studium náročné?

Řídila jsem se radou, kterou jsem dostala na začátku studia, a nepřeháněla jsem to s počtem předmětů, na které jsem se zapsala. Díky tomu jsem si nastavila jsou studijní zátěž tak akorát a studium tedy zvládám bez větších obtíží. Mám čas i na své koníčky a relax, nesnažím se studium zbytečně uspěchat.

Na rozdíl od České republiky kde celý rok jen chodíte na přednášky a pak se drtíte na zkoušky, studium v Kanadě je spíše jako těžší verze studia na PORGu – spousta malých úkolů a prací, ale zkoušky připomínají spíše regulérní testy. Těžké je to v tom, že si nikdy neoddechnete. Začne rok, zvykáte si na nové předměty. Jak si zvyknete, začnou pololetní práce a zkoušky (tzv. midterms, některé předměty mají až tři za trimestr). Ty pokračují do konce trimestru, pak přijdou závěrečné projekty, eseje a prezentace, a hned potom zkouškové období. Musíme po celý rok neustále pracovat a studijní náplň se stupňuje. Někdy mi přijde, že se pustím do psaní úkolů abych si odpočinula od učení se na zkoušky.

Celkově, hodně záleží na tom, jaké si zvolíte předměty. Většina mých předmětů spadá pod humanitní obory, které jsou relativně snadné, ale časově náročné – spousta povinné četby a psaní esejů, ale na zkoušky mi stačí párkrát přečíct poznámky. Na druhé straně pak mám informatiku, kde čas strávený studiem není přímo úměrný známce – můžu strávit 12 hodin řešením laborky a stejně budu mít nulu když na nic nepřijdu.

Jak probíhalo přijímací řízení? Máte pocit, že škola je velmi kompetetivní?

Ze 3 škol na které jsem se hlásila, UBC byla jediná, která chtěla víc než jen známky. Musela jsem napsat sérii mikroesejů o asi 300 slovech, na témata typu co je pro mě důležité, jak jsem se angažovala ve své komunitě, jak by mě popsali ostatní nebo čeho jsem dosáhla ve svých zájmech. Ostatní školy (Toronto a Carleton) chtěly pouze známky a potvzení o dostatečné úrovni angličtiny. Toronto taky chtělo mít splněné určité předměty, třeba pro studium psychologie jsem potřebovala odmaturovat z biologie. Nutno dodat, že kanadské univerzity se dívají na všechna vysvědčení ze střední školy, nejen na maturitu. UBC nabídne v průměru místo asi polovině studentů, kteří se tam hlásí, ale to se může dost lišit podle fakulty.

Jak vás připravil PORG jako škola na další studium a život? Měla jste dostatek informací a podpory?

Když jsem se hlásila na univerzity, tak PORG ještě žádné absolventy v Kanadě neměl. Přijímací řízení v Kanadě se trochu liší od Ameriky i Británie, takže jsem si na to z velké části musela přijít sama. Například webové stránky University of Toronto byly tak nepřehledné, že prokousávat se jimi snad bylo součástí příjimacího procesu. Konzultace mi ale pomohly vybrat si obor. Původně jsem chtěla studovat jen čistou psychologii, po několika sezeních jsem se ale rozhodla to rozšířit.

Na druhé straně mě PORG pomohl připravit na samotné studium. Jen díky tomu že jsem uměla tak dobře anglicky jsem se vůbec rozhodla vyrazit do ciziny. Samotné univerzitní studium mi přijde velmi podobné tomu na PORGu. Nejen v domácí přípravě, ale třeba i v zapojení ve třídě. Z PORGu jsem zvyklá diskutovat a klást otázky, profesoři si cenní mého zapojení do diskuze. Kurz AP Psychology, který jsem si udělala v septimě mi pomohl si navyknout na univerzitní styl učení, a ještě jsem mohla díky němu přeskočit psychologii prvního ročníku.

Co byste doporučila studentům, kteří chtějí studovat v Kanadě a na UBC?

Obecná doporučení se neliší od ostatních škol: čím dříve začnete, tím lépe. Najděte si, co po vás každá škola chce a řiďte se tím. Pro některé programy budete muset odmaturovat ze specifických předmětů, někam budete muset mít určitý průměr známek, jinam (konkrétně UBC) potřebujete být i všestranný kandidát a angažovat se mimo školu.  UBC se v jádru tolik neliší od podobných škol, ale myslím že jakožto nejvíce mezinárodní škola v Severní Americe tady dávají velký důraz na diverzitu – nejen etnickou ale i ideologickou. Myslím, že je důležité se v přihlášce prezentovat autenticky a ukázat škole, že jste jedinečný člověk a že vaše životní zkušenosti přispějí do školního „melting pot“.

Většina českých studentů na Oxfordu je z Porgu

Podle posledních vydaných statistik, které každoročně vydává univerzita v Oxfordu, zde v současnosti studuje 48 studentů z České republiky. Z nich 18 studuje bakalářský program. Velmi nás těší, že více než polovinu (10) tvoří absolventi Porgu. 

Podle žebříčku The Higher Education je univerzita v Oxfordu již několik let nejlepší univerzitou na světě. Tuto pozici si univerzita drží hlavně díky své mezinárodní pověsti, špičkovému výzkumu a výjimečné výuce. Z první desítky studují absolventi PORGu ještě na Cambridge a Stanfordu.

Není divu, že pro mnohé naše studenty je studium na Oxfordu velkým snem a akademickým cílem. Přijímací řízení je však velmi dlouhodobý a náročný proces. Studenti musí nejen prokázat skvělé výsledky během svého studia, ale také psát motivační eseje a projít vstupními testy. Pokud tyto všechny požadavky splní, mohou být pozváni na interview do univerzitního kampusu. Na základě závěrečného pohovoru se univerzita rozhodne, zda studenta přijme či nikoliv. 

Proč jsou naši studenti úspěšní při přijímacím řízení na oxfordskou universitu? Našim studentům se věnujeme již od prvního ročníku na gymnáziu a výběr a přípravu na univerzitu nenecháváme na poslední chvíli. Studenti jsou pravidelně informováni, znají podmínky přijetí, a proto se nezaleknou ani těch největších výzev. 

Tento rok se na Oxbridge (označení pro Oxford a Cambridge University) hlásí ze všech našich škol celkem 15 studentů. V současné chvíli netrpělivě očekávají, zda budou pozváni na pohovory, které letos budou probíhat online. S přípravou na interview pomáhají studentům nejenom učitelé, university counselor, ale i naši absolventi, kteří na Oxfordu již studují. Pevně věříme, že i tento rok budou naši studenti úspěšní a rozšíří řady absolventů PORGu na nejlepší univerzitě světa, kde budou moci při studiu využít naplno svůj talent a potenciál.

Více se můžete dočíst také v článku od magazínu Hrot: https://www.tydenikhrot.cz/clanek/oxford-na-nejlepsi-univerzite-sveta-studuje-hlavni-program-18-cechu-porg-martin-roman

Zdroje: Oxford Statistics

Jak lze učit nejmenší děti za pandemie? S učitelkou a maňáskem na předtočeném videu

Na základních školách PORG jsme se rozhodli vydat cestou předtočených videí, která zachycují běžnou výuku tak, jak jsou na ni děti zvyklé. „Rodič si video může s dítětem pustit v době, kdy je v klidu,“ říká ředitelka společnosti Dagmar Dluhošová. Přečtěte s článek na serveru Echo24.

Přijetí Eura

Otakar Kořínek vítězem ekonomické olympiády

Ve finále Ekonomické olympiády 2020 obsadil 1. místo náš septimán Otakar Kořínek a získal cenu České národní banky. Na 5. místě se umístil oktaván Patrick J. Krautman. Gratulujeme!!! Podívejte se na videa obou našich účastníků. 

Univerzita pro starší a pokročilé na PORGu Libeň, 2020/2021

Čtvrtý ročník Univerzity pro starší a pokročilé na PORGu Libeň nabízí v průběhu letošního školního roku 9 kurzů s různorodou tematikou, všechny jsou letos jednosemestrální (10 lekcí od října do prosince/ledna). Každá lekce bude 90minutová, vždy od 17.45 do 19.15 hod.

Pokud aktuální epidemiologická situace dovolí, začínáme v týdnu od 12. 10.

Přihlašování: od úterý 29. 9. na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. document.getElementById('cloak7ae9c3471752ffac44de01212e4204ee').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy7ae9c3471752ffac44de01212e4204ee = 'hillova' + '@'; addy7ae9c3471752ffac44de01212e4204ee = addy7ae9c3471752ffac44de01212e4204ee + 'porg' + '.' + 'cz'; var addy_text7ae9c3471752ffac44de01212e4204ee = 'hillova' + '@' + 'porg' + '.' + 'cz';document.getElementById('cloak7ae9c3471752ffac44de01212e4204ee').innerHTML += ''+addy_text7ae9c3471752ffac44de01212e4204ee+'';  (při přihlašování uveďte jméno, příjmení, rok narození)

Cena kurzu: jednosemestrální kurz: 2000 Kč; senioři, studenti: 1000 Kč (uveďte při přihlášení), úhrada v hotovosti na první lekci

Podrobnosti a sylaby jednotlivých kurzů

Pochod na Říp

Již počtvrté se vydáme na pěší pochod od libeňského PORGu na vrchol Řípu. 

Start o půlnoci z 18. na 19. září od školy.

Nástavba

Nový PORG plánuje nové prostory pro 2. stupeň základní školy

Ve školním roce 2020/21 zahajujeme nábor na druhý stupeň základní školy. V létě začně i přístavba nad pavilonem A. Prohlédněte si první dva náhledy školní budovy s plánovanou nástavbou.

Umístění absolventů PORG 2020

V roce 2020 na všech kampusech PORGu maturovalo celkem 100 studentů a z toho 50 studentů se rozhodlo studovat v zahraničí. Nejpopulárnější zemí pro studium je stále Velká Británie, ale studenti budou studovat i v USA, Holandsku, Francii, Německu a Švédsku.  Máme radost, že absolventi PORGu byli přijati na některé z nejlepších univerzit na světě (Oxford University, Imperial College London, University of Chicago či University of Pennsylvania).  V odkazu níže se můžete podívat na seznam vybraných univerzit a jejich umístění ve světovém žebříčku.  Všem absolventům gratulujeme a přejeme mnoho štěstí v jejich dalším osobním a studijním životě! 

Infografika: 

Jsme součástí dobročinného projektu Pískoles na Pustevnách

Pískoles je unikátní výstava soch z písku pod širým nebem, která probíhá na Pustevnách. Sochy budou k vidění celé léto.

Pískoles si v letošním ročníků dává za cíl bojovat s kůrovcem. Za vybrané dobrovolné vstupné obnoví část lesa v okolí Pusteven, který utrpěl při řádění kůrovce v Beskydech. Kromě samotné výsadby lesa je součástí projektu také naučná stezka o kůrovci, kde se zábavnou formou dozvíte to nejdůležitější a nejzajímavější ze života kůrovce.

Navštivte výstavu a vyfoťte se s naší sovou. Navíc když přidáte svou fotku na náš facebook pod soutěžní příspěvek, můžete vyhrát dárkový balíček od partnerů akce.

MR

Maturita dnes nemá žádnou hodnotu

Rozhovor předsedy správní rady pro portál E15.

Milada Horáková

Připojili jsme se k akci Iniciativa Milada 70: Zavražděna komunisty.

Cena

One-min video speech amid coronavirus shutdown

Annual One-minute video speech competiton organised by ESL department of NP has its winners.

Category prima-tercie

1st Andreas Drahotský 2nd Tobiáš Ryba 3rd Marika Mlčková

 Category kvarta-kvinta

1st Marek Němec 2nd Patrik Čermák 3rd Mojmír Zálešák

team zápis

Zápisy do prvních tříd proběhly v Teams

Čtyři dny probíhaly zápisy do prvních tříd základní školy Nový PORG. Proces byl paralelizován a podílelo se na něm osm týmů. V každém byl učitel, který průběh pohovoru hodnotil a asistent, který zapisovaného uchazeče provázel celou schůzkou. Technologicky jseme spoléhali na videokonference z aplikace Teams a zadání bylo připraveno jako prezentace s předem namluvenými otázkami. Podívejte na pár obrázků.

 

načíst další